Škola na sociální síti

Rozdíl mezi internetovou stránkou školy a profilem školy na sociální síti

Základní rozdíl mezi internetovou stránkou školy a profilem školy na sociální síti je ten, že se nejedná pouze o jednostranný informační kanál. Cílem sociální sítě je dosažení co největšího počtu "fanoušků", tedy lidí, kteří sledují náš profil. Mimo jiné je důležité, aby naše příspěvky byly dále šířeny po sociální síti, tzv. přesdíleny. Součástí sociální sítě je vždy i komunikace s vašimi příznivci či odpůrci. Administrátor by měl umět reagovat na dotazy a nebát se komunikovat se svými "fanoušky".


Hlavní zásady
  • Správný název vaší stránky.
  • Správně zvolená profilová fotografie vaší školy.
  • Stránku školy na sociální síti může založit a spravovat pouze ten, kdo sám na ní vlastní účet.
  • Stránka může mít více správců (mohou provádět kompletní úpravy stránky) a editorů (ti, co mohou přispívat na vaše stránky) - platí pro Facebook a Google+.
  • Komunikace by měla být otevřená, zajímavá a mnohdy i vtipná.
  • Cílem je dosáhnout co největšího množství fanoušků (například "To se mi líbí" u Facebooku) + zajistit co největší dosah vašich příspěvků (množství lidí, kteří o tom mluví).
  • Využití - viz prezentace níže.

Sociální sítě, které lze uplatnit v prostředí školy
https://www.facebook.com/
Největší a nejpoužívanější sociální síť světa. Údaj z roku 2014 uvádí neuvěřitelných 1,35 miliardy aktivních uživatelů. Z toho důvodu se Facebook stal synonymem pro sociální síť. V souvislostí s touto sítí se uvádí i známe heslo, které platí pro firemní sektor: "Kdo není na Facebooku, jako by nebyl". Otázka tedy zní: "Platí i tato věta pro školství?".

Facebook je skvělým nástrojem pro rychlejší sdílení informací než jsou webové stránky. Pokud jsou informace na Facebooku spolehlivé a přesné, může se tato síť stát jedním z dalších zdrojů odkud mohou rodiče, žáci či veřejnost čerpat informace o dění ve škole.


Video tutoriál - Jak založit školní stránku na Facebooku



  • Podobné možnosti jako Facebook.
  • Větší a snadnější propojenost s ostatními službami od společnosti Google.
  • Fotografie mají mnohem větší kvalitu (pro vlastníky Google Apps for Education - GAFE - neomezené uložiště fotografií).
  • Díky službě Hangout umožňuje vytvářet videokonference s možností záznamu na Youtube.
Cílová skupina
  • Lidé, kteří nemají či si zrušili profil na Facebooku.
  • Lidé, kteří jsou zaregistrovaní na všech sociálních sítích :)
Video tutoriál - Jak založit školní stránku na Google+


https://twitter.com
V České republice je Twitter stále nejméně využívanou sociální sítí. V prostředí škol naleznete jen hrstku, které si zřídily svůj profil na této sociální síti. Přesto se jedná o nejrychleji rostoucí sociální sít v současné době. Twitter umožňuje twitterům posílat příspěvky, tzv. tweety, o velikosti 140 znaků. V prostředí školy to znamená, že správce školního profilu tweetuje.
  • Zacíleno na jiný obsah sdělení.
  • Častá je nutnost ovládat anglický jazyk.
Jak vytvořit školní profil na Twitteru
  • Přejděte na stránku twitter.com.
  • Postupujte dle videotutoriálu.


www.youtube.com

Jak vytvořit školní profil na Youtube
  • Nejrychlejší a nejsnadnější postup je přes založení účtu na Google+.

http://instagram.com/
  • Sociální síť, která doplňuje funkci Facebooku či Twitteru a umožňuje snadnější sdílení fotografií. Uživatel však musí počítat s tím, že výsledné obrázky jsou ve čtvercovém formátu. 
  • Další důležitou odlišností oproti ostatním sociálním sítím je fakt, že Instagram je mobilní aplikace, která je dostupná pro všechny tři hlavní mobilní platformy. 
Vytvoření účtu na Instagramu
  • Účet je potřeba vytvořit v mobilní aplikaci. Na počítači je účet dostupný, ale profil na něm vytvořit nelze. 
  • Po stažení aplikace budete vyzváni k vytvoření účtu na Instagramu.
  • Registraci můžete provést pomocí svého emailu nebo pomocí účtu na Facebooku.
www.linkedin.com
Pracovní sociální síť, která je založena na získávání pracovních kontaktů - více viz prezentace.

Vytvoření účtu na LinkedInu
  • Pro vytvoření školního profilu musíte vlastnit účet na LinkedIn.
  • V kartě Zájmy zvolte možnost Společnosti.
  • Klikněte na odkaz Vytvořit Stránku společnosti.
  • Vyplňte požadované informace a klikněte na tlačítko Pokračovat.

Využití v praxi - prezentace


Sociální sítě v praxi školy